Didi-Huberman, Georges

Georges Didi-Huberman (1953) művészettörténész és filozófus, napjaink egyik meghatározó teoretikusa, fő kutatási területe a képelmélet és a kép esztétikája, Párizsban él. Kötete a Jelenkor Kiadónál: Túl a feketén. Levél Nemes Lászlóhoz, a Saul fia rendezőjéhez (fordította: Forgách András; esszé, 2016).

Kedves Nemes László! Az Ön filmje, a Saul fia, egy szörnyeteg. Szükséges, koherens, áldásos, ártatlan szörnyeteg. Magas esztétikai tét és rendkívül kockázatos narratíva eredménye. Hogyan is ne lenne szörnyeteg egy olyan film, amelynek az a nagyon is valóságos Behemót a tárgya, ami az Auschwitz-Birkenau tábor megsemmisítő gépezete volt 1944-ben...

A szerző könyve

20%
Georges Didi-Huberman
Túl a feketén

starsBetöltés...
Egy ismert filozófus moziba megy, majd megrendítő élménye nyomán ír egy hosszú levelet a film alkotójának. Mindez lehetne kettejük magánügye, ám amiről ez a nyilvános levél beszél, az a bennünk lakozó fekete lyuk, vagy más néven a Soá. Didi-Huberman és Nemes László közös kérdésfelvetése arra irányul, hagynunk kell-e, hogy ez a fekete lyuk belülről aknázzon alá minket, némán, mindenhol? Vagy próbáljuk meg kifordítani és megszemlélni, vagyis fényt deríteni rá, túl a feketén? Túl lehet-e lépni a holokausztreprezentációk hagyományos képi paradigmáin? A színes poklot annak pánikképeivel ábrázoló Saul fia dokumentarista meséjének ez kétségkívül sikerült. A túllépés azonban az ellenállás elágazásaiba vezet,...

1999 Ft 1599 Ft

A szerkesztő ajánlja

Kosár

A kosarad üres.

Tovább vásárolok